![Nawiguj](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/themes/wyprawomaniak-new/pliki/ikony/navm.png)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3869-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3854-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3865-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3868-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3855-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3857-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3860-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_3863-1024x575.jpg)
Historia kolei wąskotorowej w tym rejonie sięga 1892 r. Jej powstanie wiąże się z przemysłem cukrowniczym. Co ciekawe, wagony towarowe były wówczas ciągnięte przez… konie. Pierwsze parowozy pojawiły się tu w 1912 r. W 1916 r. rozpoczęto przewozy pasażerskie, a w 1938 r. wprowadzono nazwę Nałęczowska Kolej Dojazdowa.
Po 1989 r. liczba przewozów (zarówno towarowych jak i pasażerskich) zaczęła gwałtownie maleć, a z końcem 2001 r. kolej przestała funkcjonować. Bardzo szybko jednak, bo już w grudniu 2002 r. powróciły tu przewozy turystyczne. Obecnie kolej działa pn. Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa.
Podróż nią jest nie lada atrakcją i kończy się ogniskiem. W oczekiwaniu na pociąg można zwiedzić stację oraz muzeum poświęcone kolejce lub wejść na znajdującą się tu wieżę widokową. Ciekawą opcją jest przejażdżka drezyną rowerową.