![Nawiguj](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/themes/wyprawomaniak-new/pliki/ikony/navm.png)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154735-1024x576.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154758-1024x576.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154741-1024x576.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154752-1024x576.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154754-1024x576.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2024/02/20240122_154744-1024x576.jpg)
Wiadukt kolejowy w Bolesławcu to monumentalna budowla inżynierii kolejowej, której długość to 490 m, szerokość 8 m, a wysokość 26 m. Zbudowany z jasnożółtego piaskowca kredowego z kopalni w Dobrej, jest jednym z najdłuższych wiaduktów tego typu w Polsce i całej Europie. Składa się z 35 półkolistych przęseł, wspieranych przez potężne filary. Niektóre słupy wybudowano w formie wież, z których trzy były wykorzystane jako wartownie.
Niestety, w 1945 r. Niemcy wysadzili główne przęsło wiaduktu. Jednak już 2 lata później, most został odbudowany i przywrócono pełną przejezdność linii.
Przy wiadukcie znajduje się kamper system- bez problemu można dokonać serwisu pojazdu, a nawet zostać tam na noc.