![Nawiguj](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/themes/wyprawomaniak-new/pliki/ikony/navm.png)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9995-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9992-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9991-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_0004.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9993.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_0005-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9994-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_0002-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9998-1024x575.jpg)
![](https://wyprawomaniak.pl/wp-content/uploads/2023/10/IMG_9999-1024x575.jpg)
Są to ruiny mostu kolejowego, zbudowanego w 1924 r. nad Sapiną. Był to jeden z najdłuższych mostów na Mazurach. Służył do końca II wojny światowej. Wówczas zaminowali go wycofujący się żołnierze niemieccy, jednak… nie wysadzili go.
Niedługo po wojnie zrobili to okoliczni mieszkańcy, korzystając z detonatora, który przez cały czas pozostawał ukryty w pobliskim bunkrze obserwacyjnym. Chcieli w ten sposób zapobiec grabieżom dokonywanym w Prusach przez Armię Czerwoną.